Laikraščių kūrimo projektas su 11-a klase

Vienas svarbiausių veiksnių, formuojančių šiuolaikinio žmogaus požiūrį į įvairius klausimus, yra žiniasklaida. Tiesa, pastaruoju metu, atsirandant vis naujoms technologijoms, žiniasklaidos pasaulis kinta - iškyla naujų galimybių ir grėsmių, apie kurias anksčiau net nebūtume pagalvoję. Viena iš didžiausių problemų yra ta, kad mažai išmanančiam apie žiniasklaidos nuomonės formavimo principus iškyla grėsmė būti manipuliuojamam. Be to, socialiniuose tinkluose, informaciniuose tinklalapiuose bei spaudoje vizualinė informacija neretai nurungia žodinę. Kyla klausimas, kiek esame sąmoningi vartodami vizualinę medžiagą, ar suprantame, kokį poveikį vizualika turi mūsų nuomonei, pasaulio ir savęs suvokimui?

Tikėdami, kad daugiau išmanantys apie žiniasklaidos ir vizualinės informacijos principus žmonės yra atsparesni manipuliacijai, kartu su vienuolikta klase ėmėmės laikraščių kūrimo projekto. Projektas apėmė daugybę veiklų. Nuo pažinties su fotožurnalistikos principais iki straipsnių rašymo. Pažintis su kuo įvairesniais naujienų portalais ir laikraščiais bei supratimas, kaip naujienos yra rašomos bei pristatomos, buvo vieni iš šio projekto tikslų. Mokiniai išmėgino anglų kalbą įvairiose formose: diskusijose, interviu, rašant, pristatant, redaguojant... Kelioms grupėms teko negi transkribuoti įrašytą tekstą ir versti į anglų kalbą.

Šis projektas buvo puiki proga susipažinti su anglakalbių šalių laikraščiais bei naujienų portalais, tyrinėti juos kritiškai, sužinoti ir dalintis naujienomis tarpusavyje.

Vizualinė informacija projekte buvo tiek pat svarbi, kiek turinys. Susipažinome su fotografijos kompozicijos pagrindais, fotožurnalistika, leidinio maketavimu, šriftais ir daugybe mažų detalių. Projekto pradžioje netgi buvome pasikvietę Andy Hernandes, kuris su klase pasidalino savo daugiamete fotožurnalistine patirtimi dokumentuojant įvykius pasaulio karštuosiuose taškuose.

Projektui dar daugiau tikrumo suteikė ir svečiai — dešimtokams ir aštuntokams teko užduotis sukurti reklamą, kurią vienuoliktokai laisvai galėjo pasirinkti ir įdėti į savo laikraščius.

Vykdant projektą nebuvo viskas paprasta. Mokėmės visi — ir mokiniai, ir mokytojai. Sužinojome, kas veikia, kas neveikia, susidūrėme su įvairiomis organizacinėmis ir techninėmis problemomis. Tačiau džiaugiamės, kad nepabijojome, ir manome, kad tikrai buvo verta. Kitąmet bus dar geriau.

Idėją projektui įgyvendinti mokytojai Tomas ir Laura suformavo iš tarptautinių mokymų Kaselyje ir Potsdame.

Žiūrėti nuotraukas

Skaityti The HOOD

Skaityti The Librarian

Skaityti Canvas

Skaityti The Seasons

Skaityti Ein Stein Ein

Skaityti The Savage Times