Naujoji Valdorfo bendruomenės iniciatyva „Atviroji mokykla“

Naujoji Valdorfo bendruomenės iniciatyva „Atviroji mokykla“. Susipažinkite!

www.atvirojimokykla.lt

WOW dienos padėkos laiškai

Pernai mūsų mokyklos mokiniai WOW (Waldorf One World) dienos proga surinko net 1100 € padėti pasaulio vaikams įgyti išsilavinimą! Informaciją apie tai, kur Valdorfo mokyklų mokinių surinktos lėšos buvo panaudotos, bei padėkos laiškus iš viso pasaulio galite rasti čia.

Oficialus Waldorf One World tinklalapis

Rugsėjo 1-osios šventė

Rugsėjo 1-osios šventė Vilniaus Valdorfo mokykloje prasidės 10 val.
Susitikime!

Iš kur atsiranda kompiuterinis šriftas?

Valdorfo mokyklose požiūris į informacines technologijas kartais kitoks nei valstybinėse mokyklose, kur technologijos aklai diegiamos kaip papuola. Svarbus dėmesys Valdorfo pedagogikoje tenka susipažinimui su naujomis medijomis. Dėl to, pavyzdžiui, pirmoje klasėje mokiniai seka pasakas apie raides. Dėl to mokiniai pirma mokosi groti muzikos instrumentais ir dainuoti, o muzikos įrašai mokykloje aptinkami labai retai. Dėl to dešimtoje klasėje mokiniai riša knygas, o su kompiuteriais mokiniai pradeda dirbti tik aštuntoje klasėje, kai, mes tikime, jie jau yra susipažinę su tradicinėmis medijomis (raštu, garsu ir paveikslais) ir jau yra pasirengę susipažinti su skaitmeninėmis medijomis.

Šiemet aštuntokai su skaitmenine rašto medija susipažino ypatingai. Kartu ėmėmės didelio iššūkio ir pasiryžome sukurti savo šriftą. Turbūt retas iš mūsų susimąsto, iš kur atsiranda tie šriftai kompiuteryje. Ar pastebėjote, kokios skirtingos gali būti dvi tos pačios a arba g raidės? Ar pastebėjote tarpus raidėse ir tarp raidžių, storius, kontrastus, raidžių užlenkimus, papuošimus, optines iliuzijas? Aš, nors baigęs informatikos studijas, prisipažinsiu, kad niekada nesusimąsčiau, kiek daug darbo įdėta kuriant kiekvieną kompiuterinį šriftą. Dizaineriai prie kiekvienos raidės praleidžia valandų valandas. Šiemet aštuntokai pamėgino „pasimatuoti“ dizainerio amatą. Nors tai buvo didelis iššūkis, visi jį įveikė ir, tikiu, nuo šiol kiekvieną sutiktą spausdintą šriftą matys kitomis akimis.

Žinių ir įkvėpimo pasisėmiau kasmet dalyvaudamas mokytojų seminare Kaselyje Vokietijoje. Mokytojų stažuotės buvo finansuojamos Europos Sąjungos lėšomis įgyvendinant Erasmus+ projektą „Žinios, kūrybiškumas ir laisvė – modernaus mokymo pagrindas“.

Informacinių technologijų mokytojas Tomas Šiaulys

Keletas mokinių atsiliepimų:

Kurti šriftą pradėjome nuo savo vardo raidžių nusibrėžimo. Jas įsikėlėme į kompiuterį ir vektorizavome. Man vektorizuoti sekėsi blogai, todėl turėjau raides dar padailinti kompiuteriu. Tuomet raides kėlėme į šriftų kūrimo programą ir jau galėjome parašyti pirmąjį žodį. Paskui iš esančių raidžių dėliojome naujas raides. Pavyzdžiui, iš o ir i padariau a, o iš a padariau d ir b.
Nojus

Skaityti daugiau...